Home Project S*

Project S*

 

UPDATE 25.1.2017

Inmiddels zijn alle liedjes gezongen, foto’s gemaakt en goodiebags uitgedeeld. Alle middagen die de vrijwilligers namens onze stichting op locatie hebben georganiseerd waren heel bijzonder en druk bezocht. De bewoners waren verrast, verwonderd, enthousiast en vaak zelfs emotioneel. Op Instagram en Facebook hebben we jullie al mee laten genieten maar nu alles achter de rug is willen we ook op onze website de verslagjes en wat foto’s plaatsen. Leuk voor later zeg maar én leuk voor mensen die niet op social media actief zijn. Zo kunnen zij toch meelezen en zelf zien wat dat nou toch allemaal was, dat Project S. Voor de complete uitleg moet je inmiddels een stukje naar beneden scrollen maar doe dat gerust, lees hoe we stapje voor stapje zijn gekomen tot waar we nu zijn!

Eindhoven:

Locatie Eindhoven/ Vonderhof trapte dit bijzondere project af. Op 26.11.2016 vond daar de allereerste middag van Project S plaats. De enige locatie waar een van ons zelf bij aanwezig kon zijn om met eigen ogen te zien hóe bijzonder het was. Hoe er meteen een geweldige klik was tussen bewoners en vrijwilligers en hóe de mensen hebben genoten, gezongen en gedanst. Jong en oud vierden deze middag samen en daarmee bewezen we maar weer ….instaswap connects! Ook in Eindhoven kwam er een artikel over deze middag in het blad Groot Eindhoven.

eindhoven project s

Zwolle:

In november vond ook de middag in Zwolle plaats. Het zal je niks verbazen als ook daar de geluiden alleen maar positief waren! Met elkaar werd er genoten, de foto’s zeggen genoeg toch?

zwolle project s

Hoorn:

Op 10.12.2016 was het de beurt aan de vrijwilligers in Hoorn. Helemaal in stijl hebben zij de mensen een middag met een gouden randje bezorgd. Favoriete nummer van die middag? ” Daar in dat kleine café aan de haven’. Ik heb me laten vertellen dat het liedje ook echt gaat over een Hoorns café, mooier kan het dan toch ook niet worden?

hoorn project s

Gouda:

Op 15.01.2017  werden er bloemstukjes gemaakt! Natuurlijk was er ook muziek, werden er foto’s gemaakt en verhalen uitgewisseld. Goodiebags en tranen na afloop……vrijwilligers meer dan voldaan!

gouda project s

Schinveld:

Helemaal in het zuidelijkste puntje van ons land werd er op 17.01.2017 genoten van de Limburgse vlaai én een potje serieus ‘kienen'(bingo).  Maar liefst 40 bewoners schoven aan en gingen met een glimlach op hun gezicht en een warm gevoel in hun buik na afloop terug naar hun kamer.

schinveld project s

Friesland:

Groot Sneek schreef er een artikel over:

‘Gezellige hightea voor bewoners Frittemahof

Sneek – Woensdag 18 januari 2017 organiseerde een groep Friese dames onder de naam Project S Fryslan in Frittemahof (Sneek) een hightea voor haar bewoners.

Snekers zussen Esther en Paula reageerden op de Project S-oproep op Instagram en stonden daarmee aan de wieg voor deze hightea. Samen met Anke, Nynke, Anouska, Debbie en Martsje hebben ze de uitdaging aangenomen om in de donkere wintermaanden een activiteit te organiseren voor ouderen. Hiervoor vonden ze een geschikte locatie bij Frittemahof (zorggroep Patyna) in Sneek.

Samen, Sneek, Senioren: Project S brengt gezelligheid

Een voor een schuiven de bewoners aan de gedekte tafel, die bijna de hele lengte van de zaal bestrijkt. “Wat gezellig en dat servies… Prachtig”, is een van de vele enthousiaste reacties. Niet veel later genieten alle bewoners van de hightea met hartige en zoete lekkernijen, waaronder de typisch Sneker vanillestaafjes. Toch is de gezelligheid aan tafel niet het enige dat de gasten geboden wordt. Wie dat wil, kan namelijk ook op de foto of genieten van een handmassage.

De organisatie kijkt met een goed gevoel terug op deze activiteit en is iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan deze gezellige middag in Frittemahof ontzettend dankbaar.’

 

friesland project s

 

Nogmaals willen we alle vrijwilligers én alle sponsors van hárte bedanken voor hun tijd en inzet. Zonder jullie zou wederom een mooi idee een mooi idee blijven! Gelukkig voelden jullie onze boodschap achter het idee en hebben jullie er werkelijk alles aan gedaan om onze seniore medemens een extra in het zonnetje te zetten. Wij zijn trotser dan trots, mag wel toch? Ik hoop dat jullie het ook als bijzonder ervaren hebben en er een mooie herinnering aan over hebben gehouden. De bewoners in elk geval wel!

Dank jullie van ganser harte wel!

 

 

—————————————————————————————————————————————————————————–

Instaswap foundation meets:

Eindelijk komt het er dan van, eindelijk kan ik de wirwar in mijn hoofd op ‘papier’ zetten zodat jullie ook een beeld krijgen van wat het streven voor het najaar is. Het bestuur heeft overlegd, gaan we voor easy does it of gaan we voor YES WE CAN (we hope)? Het zal geen complete verrassing voor jullie zijn als ik je zeg dat we voor het laatste hebben gekozen?! 😀

Althans, dat wíllen we graag dus daar gáán we vol voor. Maar meer dan ooit tevoren hebben we jullie hulp nodig. Inmiddels heb ik al heel wat aanmeldingen mogen ontvangen (waarvoor dánk) terwijl er nog níks bekend was. Het enige dat jullie wisten/weten is dat er aan het einde van het jaar daadwerkelijk handen nodig zijn. We hebben mankracht/vrouwkracht nodig om te kunnen realiseren wat wij voor ons zien. Hoe we de hulp gaan inzetten zal ik je later vertellen, eerst maar eens het beeld dat wij voor ogen hebben.

teaparty

Op een nader te bepalen datum, willen wij op ca. 12 plekken in Nederland  bij een bejaardenhuis/verzorgingshuis een leuke middag voor ouderen organiseren! There…….now you know! Hoe dat eruit zou moeten zien? Simpel, koffie/thee met wat lekkers, een hapje, drankje, leuk gedekte tafels (hallo goodiesponsors?) een bloemetje, bonbonnetjes als ‘goodiebag’ en misschien zelfs wel wat (live)muziek (meezingers doen het altijd goed).

Per locatie wijzen we één coördinator aan, hij/zij is met haar/zijn team aanjager en organisator van deze middag in zijn/haar omgeving. Jullie gaan aan de slag om e.e.a. te regelen. Neem contact op met het huis, bekijk om hoeveel mensen het zou gaan (hoeveel mensen komen er ongeveer bijeen tijdens zo’n koffiemiddag?) en bepaal wat je nodig hebt. Wees creatief! Misschien zijn jouw teamleden enorm bedreven in de keuken en bakken jullie allemaal een taart! Daarmee spaar je budget uit voor wat anders, zeg de muziek. Benader bijvoorbeeld een bakker/chocolaterie of jullie de bonbons gesponsord of met een leuke korting kunnen krijgen. Misschien ken je iemand die muziek wil komen maken, leg altijd uit dat we een stichting zijn en dus geen onbeperkt budget hebben. Probeer ondernemers uit je regio over te halen bij te dragen. Zij zijn eerder bereid iets in hun eigen habitat te doen dan landelijk. Maak daar gebruik van. Jullie zijn vrij in uitvoering, mits het maar voldoet aan het beeld dat ik hierboven geschetst heb. Hoe je het doet? Altijd met de visie van onze stichting in het achterhoofd!

Het bestuur communiceert met de coördinatoren, we willen vooraf een duidelijk plan. Zorg dat je een beetje in beeld krijgt wat het gaat kosten en welk deel je gesponsord krijgt. Wij gaan ons meer dan uiterste best doen dit keer een flink bedrag op te halen bij sponsors zodat wij jullie kunnen ondersteunen met een (aanvullend) budget. We willen weten wáár jullie zullen organiseren en wanneer. We hebben de termijn van de maand december gekozen, in die maand mogen jullie zelf bepalen wanneer het schikt.

Inmiddels zijn er zoveel aanmeldingen van vrijwilligers dat we elke coördinator kunnen voorzien van minimaal twee teamleden, soms zelfs wel 6 ;), en meer als dat nodig zou zijn. Mochten we in een bepaalde regio geen vrijwilliger swappers kunnen vinden mogen niet swappende familieleden/vrienden/vriendinnen natuurlijk ook meedoen. Het leuke hieraan is dat jullie allemaal:

  • in contact komen met andere swappers #instaswapconnects
  • de kans krijgen te ervaren wat wij vorige keer bij de voedselbank hebben mogen ervaren
  • geprikkeld worden eens lekker uit te pakken voor een doelgroep die snel vergeten wordt en eigenlijk ook best snel tevreden is. #sharesomekindness

ALLEEN: zonder jullie hulp gaat dit niet lukken! We moeten hierbij allemaal de handen ineenslaan om het te laten lukken. Het kán dus zomaar zijn dat we op enig moment moeten besluiten een locatie te annuleren. Laten we daar samen over blijven communiceren, iedereen doet zijn/haar best maar we moeten op elk moment reëel blijven. We willen alleen iets goeds neerzetten, geen half werk want daarmee schaden we alleen maar de naam van de stichting en dat kan nóóit de bedoeling zijn. We hebben allemaal de afgelopen jaren zó hard gewerkt om te komen tot waar we nu zijn en met dit project kunnen we écht wat groots neerzetten….wie wil daar nou géén deel van uitmaken?

In een notendop, het project voor Instaswap 2016 Falledition. :)

Aankomende week gaan we coördinatoren aanschrijven en zal er stukje bij beetje meer duidelijk worden, we stomen dus gewoon de hele zomer door!

Ben je of ken je een bedrijf dat dus sponsor zou willen worden bij onze volgende instaswap laat het ons dan weten! We hebben een mooi overzicht gemaakt van alle mogelijkheden die er voor hen/jullie zijn. Er zijn op de website, in de diverse nieuwsbrieven en in alle blogberichten die er gaan komen plaatsen ingeruimd voor sponsors. Er is voor elk budget een plekje dus groot en iets minder groot kunnen deel uitmaken van ons event! We groeien hard maar verliezen onze loyale achterban nooit uit het oog. Klein en groter gaan wat ons betreft hand in hand en sámen gaan we dit gewoon ‘rocken’!…toch?

*vuistomhoog*

Aanmelden als evt. vrijwilliger kan via info@instaswap.nl . Ik weet zo 1.2.3. even niet hoeveel mensen we (nog) nodig gaan hebben maar mail gewoon. Genoeg voor nu, laat het even bezinken en mail me gerust als je nog vragen hebt. We willen z.s.m. alles opstarten, de zomervakantie zit ertussen en we willen geen last minute stress ;).

Later meer!

Liefs,

Lynda

Instaswap-vinger-50pixels

*S = Swap/Senior/Samen :)